Czy chcesz rozwinąć swój biznes i udoskonalić sposób sprzedaży produktów customowych? Rozważ wdrożenie rozszerzonej rzeczywistości (AR) lub narzędzia do konfigurowania produktów. Te najnowocześniejsze technologie mogą pomóc Ci zwiększyć konwersje, rozwinąć poszczególne kanały sprzedaży i podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące inwestycji w nowe narzędzia.
Chociaż wdrażanie nowych narzędzi lub technologii może być trudne, ważne jest, aby wziąć pod uwagę korzyści i zasoby, które są do tego wymagane. Dla małych i średnich firm każda decyzja jest ryzykowna, dlatego tak ważne jest zadanie sobie podstawowego pytania: jakie korzyści przyniesie nam ta inwestycja?
AR - pozwala wyświetlać Twoje produkty 3D w przestrzeni klinetów.
Korzyści
zaangażowanie klientów: interaktywne i wciągające doświadczenie,wspierające zaangażowanie klienta przekłada się szybkość i pewność w podejmowaniu decyzji zakupowej. Z badań przeprowadzonych w USA wynika że zdecydowana większość, bo 85%, konsumentów jest zainteresowana AR jako sposobem interakcji z produktami.
dotarcie do młodszych pokoleń: Pokolenie Z / Millenialsi są o 71% bardziej skłonni do ciągłego korzystania z AR w porównaniu ze starszymi pokoleniami. (Badanie Snap consumer AR global report)
lepsza wizualizacja oraz zrozumienie działania produktów co przekłada się na mniejszą ilość zwrotów
stosunkowo niski koszt wdrożenia na stronie przy wykorzystaniu istniejących modeli 3d produktów
wyróżnienie na tle konkurencji: AR pomaga wyróżnić się na tle konkurencji, oferując bardziej nowoczesne podejście do klienta.
Koszty
Branże, które kochają AR:
Meblarska
Automotive
Beauty
Szeroko pojęty handel (szczególnie onlline)
Chociaż AR może przynieść wiele korzyści różnym typom firm i produktów, istnieją też przypadki, w których wdrożenie AR może nie być zasadne np: produkty o niskim poziomie zaawansowania technologicznego, jak produkty z branży spożywczej lub książki.
Konfigurator 3D w sprzedaży produktów customowych
Korzyści
Przyspieszenie procesu sprzedaży produktów customowych. Konfigurator w czasie rzeczywistym umożliwia odbiorcom wizualizowanie 3D (i wycenę) wszystkich możliwych wariantów produktu. Materiały, dodatki, wielkość, wysokość, głebokość itd. Przykład takiego narzedzia wdrożonego na platformie Sketchfab dla Blu Łazienki.
Zwiększona sprzedaż: udostępnienie klientom i zespołowi sprzedaży narzędzia do dostosowania i wizualizacji w czasie rzeczywistym, napędza sprzedaż i przychody.
Zmniejszenie kosztów: konfiguratory 3d oszczędzają czas i pieniądze jakie firma poświęca na opracowanie indywidualnej wizualizacji czy oferty. Tak jak to robi konfigurator wdrożony dla Exclusive Spaces
Większa satysfakcja klientów: konfiguratory 3D zapewniają klientom bardziej spersonalizowane i dostosowane do ich potrzeb doświadczenia zakupowe.
Większa wydajność: automatyzujące proces konfiguracji produktu, konfiguratory 3D mogą pomóc usprawnić operacje i zmniejszyć liczbę błędów
Integracja z platformą ecommerce lub zbieranie leadów: część firm korzysta z ecommerce, a niektóre marki skupiają się na zbieraniu leadów. W zależności od potrzeby lub modelu sprzedaży konfigurator może być zintegrowany ze sklepem online lub generować wstępną ofertę w PDF lub email oraz pozyskiwać dane kontaktowe potencjalnych klientów, tak jak w przypadku konfiguratora Paradise Grills.
Koszty
Koszt początkowy: Wdrożenie konfiguratora 3D może być sporym wydatkiem ale nie musi. Kwota zależy m.in. od dostępności brył 3D, ilości wariantów oraz dodatkowych funkcjonalności. Gotowe bryły 3d z pewnością obniżają koszt.
Utrzymanie konfiguratora 3D wymaga dobrego serwera i aktualizacji oprogramowania średnio raz do roku, które wykonuje najczęściej firma odpowiedzialna za zbudowanie narzędzia.
Branże, które kochają konfiguratory produktów:
Branża meblarska
Automotive
Budowlana
Obuwnicza
Zarówno konfiguratory jak i webAR tworzone przez zespół AR-range nie wymagają od użytkowników wiedzy technicznej lub instalowania dodatkowych aplikacji.
Drive new sales with 3D & AR visualisation for the web
with Augmented Reality widget on your website!